| תקציר |
|
מרץ 1975. כוכבה לוי, עקרת בית בת 31 ממוצא כורדי־תימני, נלקחת כבת ערובה בזמן הפיגוע במלון סבוי בתל־אביב. במהלכו של לילה מסויט היא מתגלה כגיבורה רבת תושייה וחסרת פחד. בעזרת שליטתה בשפה הערבית, היא חו... להמשך מרץ 1975. כוכבה לוי, עקרת בית בת 31 ממוצא כורדי־תימני, נלקחת כבת ערובה בזמן הפיגוע במלון סבוי בתל־אביב. במהלכו של לילה מסויט היא מתגלה כגיבורה רבת תושייה וחסרת פחד. בעזרת שליטתה בשפה הערבית, היא חוברת למפקד חוליית החוטפים ומתווכת בינם לבין כוחות הצבא המכתרים את המלון. היא מגישה עזרה ראשונה לפצועים משני הצדדים, ומעניקה לכל הנוכחים תקווה שהאירוע יסתיים ללא שפיכות דמים נוספת. אך עם עלות השחר, כשכוחות הצבא פורצים למבנה, שמועות זדוניות מכתימות את שמה. כעת סיפורה נחשף במלואו לראשונה.
תאריך הפצה בישראל: 8 בפסטמבר 2022
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Savoy | |
| מבוסס על |
|
סיפור אמיתי | |
| משחק |
|
| |
| בימוי |
|
זהר וגנר | |
| ע.בימוי |
|
שי רילסקי, שירה חיימוביצ'י, רענן טסלר, איילת דר | |
| תסריט |
|
זהר וגנר | |
| עריכת תסריט |
|
גור בנטביץ' | |
| תחקיר |
|
שי פוגלמן | |
| ניהול תסריט |
|
דניאלה גרושקה | |
| הפקה |
|
זהר וגנר, דורית חכים, איתי עקירב | |
| ע.הפקה |
|
נתנאל שרף, אורן כהן, ליאור שעוני, עמית בר | |
| גופים תומכים |
|
הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, כאן - תאגיד השידור הישראלי | |
| הפקה בפועל |
|
רן מורן | |
| תיאום הפקה |
|
ליאת ברנט | |
| ניהול הפקה |
|
יחי סעדון | |
| תפקידים נוספים - הפקה |
|
| |
| צילום |
|
מוש משעלי | |
| ע.צילום |
|
אלון קאשי, מגדלה סימונוב, פז זלינגר | |
| עריכה |
|
נילי פלר, שאולי מלמד | |
| תפקידים נוספים - עריכה |
|
| |
| מוזיקה |
|
אופיר ליבוביץ | |
| עיצוב פסקול |
|
אביב אלדמע | |
| עריכת סאונד |
|
נין חזן, עודד רובינשטיין, גיא חדד | |
| אולפני עריכת סאונד |
|
אולפני DB | |
| מיקס |
|
אביב אלדמע | |
| ליהוק |
|
נעמה זלצמן | |
| תפקידים נוספים - ליהוק |
|
| |
| תאורה |
|
אלעד ברכה | גריפ: אליה ספינופולוס, אוריאל צרפתי | ע.גריפ: דקל משטה, יגאל ארובס | |
| הקלטת קול |
|
עודד רינגל | |
| בום |
|
אורן רביב | |
| עיצוב אומנותי |
|
שקד נאור | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
ענת אורן, נועה סומר כהן, נועם הירש | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
רונן מזרחי | |
| פרופס/אביזרים |
|
ענת אורן | |
| תפקידים נוספים - עיצוב אומנותי |
|
| |
| עיצוב תלבושות |
|
מאיה לבוביץ' | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
חמוטל ציולקובסקי | |
| איפור |
|
רונית דוגו-ארביב | |
| ע. איפור |
|
סבינה רפאל, שי הרפז | |
| תפקידים נוספים - איפור |
|
| |
| אפקטים מיוחדים |
|
פיני קלויר | |
| פעלולים |
|
סרגיי קלימקין | |
| תפקידים נוספים - אפקטים ופעלולים |
|
| |
| הפקת פוסט |
|
מיקי שלום | |
| עיצוב צבע/גריידינג |
|
יואב רז | |
| ציוד |
|
אוטופיה | |
| תפקידים נוספים - קרדיטים מיוחדים |
|
| |
| גופי שידור/חברות שותפות |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
פרסי אופיר 2022 (זוכה 2 פרסים: עריכה - נילי פלר ושאולי מלמד; איפור - רונית דוגו ארביב) |
פרסי אופיר 2022 (מועמד ל-2 פרסים נוספים: תסריט - זהר וגנר; שחקנית ראשית - דאנה איבגי) |
פסטיבל הקולנוע הירושלים 2022 (זוכה פרסי בימוי - זהר וגנר; ועריכה - נילי פלר ושאולי מלמד בתחרות התיעודית) |
| |
| קישורים |
|
הסרט המלא, כאן - תאגיד השידור הציבורי (יוטיוב) ויקיפדיה IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
| |