| תקציר |
|
פאניה, צעירה כבת שבע עשרה, עולה ארצה עם דודה, בתה התינוקת ואחיה המשוגע, לאחר שכל שאר בני משפחתה נרצחו בפוגרום ברוסיה. מתוך חוסר ברירה, פאניה נעתרת להצעת נישואין של יחיאל, אלמן צפתי, אב לשני ילדים, ... להמשך פאניה, צעירה כבת שבע עשרה, עולה ארצה עם דודה, בתה התינוקת ואחיה המשוגע, לאחר שכל שאר בני משפחתה נרצחו בפוגרום ברוסיה. מתוך חוסר ברירה, פאניה נעתרת להצעת נישואין של יחיאל, אלמן צפתי, אב לשני ילדים, אשר שכל את אשתו בקדחת. השניים מגיעים לישוב נידח הנמצא לא רחוק מצפת, שם הם מנסים עם קומץ יהודים נועזים, לעבד אדמות שרכשו מערביי המקום. הסיפור האישי של פאניה ויחיאל משקף ברובד אחר גם את סיפורה של תנועת "חיבת ציון" וראשית מימוש חלום השיבה לארץ ישראל, בשלהי המאה ה-19.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Gei Oni | |
| מבוסס על |
|
ספר מאת שולמית לפיד | |
| משחק |
|
תמר אלקן, פאניה
|
ציון אשכנזי (2), יחיאל
|
יעקב בודו, הדוד שורה
|
לבנה פינקלשטיין, ריבה
|
עזרא דגן, איסר
|
אנאבלה, גברת בקר
|
אריק יסחקוב, לוליק
|
מתי נויפלד, תמרה
|
אביב דוברוביצקי, תמרה
|
לופו ברקוביץ', אדון בקר
|
רותם זיסמן כהן, רבקה
|
אריאל קריזופולסקי, נפתלי הרץ אימבר
|
יאבוז חכים, מושל תורכי
|
ברוך טנמן, סר לורנס אוליפנט
|
אריאל פורמן, חיים פרקש
|
פדרו פרידמן, מיסייה מישל
|
שלמה שמעון פרץ, משה
|
מיתר כהן, בלה
|
שרון שטרק, ליידי אליס
|
שמעון מימרן, אליעזר רוקח
|
אולי שטרנברג, מתיישב
|
ישראל טרייסטמן, הרופא
|
אמיר מוגרבי, מוסא
|
משה קנטי, חסן פשה
|
אסמא אבו ג'אמע, תנהא
|
אילן שני, קונה אדמות
|
עוזיאל שחמורוב, רב מחתן (יפו)
|
יעקב אליעזרוב, נגן קאנון
|
עזר גוזיינוב, פקיד מכס תורכי
|
מנחם משגב, גוטליב שומאכר
|
לובה יאנפולסקי, פסנתרנית
|
עדי קרן, טבחית
|
לאה לוינסון, טבחית
|
מייס נטור, כובסת
|
איריס כנען, אישה מבוגרת
|
אסף ישראל, מלח א'
|
יותם זוריאל, מלח ב'
|
יאיר פרג, כפיל יחיאל
|
עומרי אבו-ג'אמע, ילד של מוסא
|
עדן אבו-ג'אמע, ילדה של מוסא
|
מעין אבו-ג'אמע, ילדה של מוסא
|
אורבי אבו-ג'אמע, ילד של מוסא
|
מוטי סוויסה, תושב ג'עוני
|
אריקה פוקס, תושבת ג'עוני
|
אתי בן נון, תושבת ג'עוני
|
מארק לוינסון, תושב ג'עוני
|
מוריס רוסו, תושב ג'עוני
|
| |
| בימוי |
|
דן וולמן | |
| ע.בימוי |
|
יואב ענבר, מריה מגריל, רעות טל | |
| תסריט |
|
דן וולמן | |
| עריכת תסריט |
|
עוזי וייל | |
| הפקה |
|
דן וולמן | |
| ע.הפקה |
|
מיכאל אללו, אוריין ברקי, דנה קידר, רפאל לוין, אור רון, איתמר שקד, מני וקנין, יערה עוזרי | |
| חברת הפקה |
|
דן וולמן הפקת סרטים | |
| גופים תומכים |
|
קרן רבינוביץ' - פרויקט קולנוע, קרן אבי חי, רשות השידור | |
| הפקה בפועל |
|
גל גרינשפן | |
| ניהול הפקה |
|
ליהי ג'קסון, פבלו ארקוסצ'ין | |
| ניהול מחנה |
|
טל גבע | |
| ניהול אתרי צילום |
|
ליאור הולצמן | |
| צילום |
|
רן אביעד | |
| ע.צילום |
|
מיקי ישראל, אלכס קורין, מוש משעלי, רמי קצב, מתן אקרמן, יפתח דרור, רועי מנדלוביץ', אוהד עזרא | |
| מייקינג אוף |
|
אסף ארנרייך | |
| עריכה |
|
שושי וולמן | |
| מוזיקה |
|
אורי וידיסלבסקי | |
| עיצוב פסקול |
|
אלכס קלוד | |
| מיקס |
|
ישראל דוד | |
| ליהוק |
|
עדי אזולאי | |
| תפקידים נוספים - ליהוק |
|
| |
| תאורה |
|
אורי אימרגליק | ע.תאורה: דוד מרקיאביץ, סיוון סתוי, יונתן זייד, טדי פילגולד, חיים מק, עודד אשכנזי | |
| גריפ |
|
גיא נאמן | ע.גריפ: יגאל ארובס, ניר הררי, תום אשוח, אלי כהן (2) | |
| הקלטת קול |
|
אלי ירקוני | |
| בום |
|
אלכס פלדמן | |
| עיצוב אומנותי |
|
יואב דהרי | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
חביב רוזיליו, גבע אלעד, נעים אבו עמאר, עומר אבו עמר, גלית קטן, שובל שמואלי, אסף קוגלר | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
אדרבא | |
| פרופס/אביזרים |
|
מריה מקרוב | |
| תפקידים נוספים - עיצוב אומנותי |
|
| |
| ע.פרופס/אביזרים |
|
נוגה בן ישע | |
| עיצוב תלבושות |
|
לו מוריה, טלי בן נון | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
חגית ירון, הגר שפירא, ענבר שפירא | |
| איפור |
|
רחל חיימוב | |
| תפקידים נוספים - איפור |
|
| |
| יחסי ציבור |
|
מיכל שילוח גל-נור | |
| ציוד |
|
מובי מובייל, און אייר | |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
פסטיבל הקולנוע ירושלים 2010 |
פרסי אופיר 2010 (מועמד לפרס עיצוב אומנותי - יואב דהרי) |
| |
| מספר צופים בישראל |
|
40,727 | |
| תקציב |
|
2,700,000 ש"ח | |
| קישורים |
|
ויקיפדיה IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
ראיון עם דן וולמן על בימוי הסרט מאת יונתן דורון, אידיבי, 11/01/2011 |
ראיון עם דן וולמן על יצירת והפצת הסרט מאת אסנת טרבלסי, כביש ארבעים, 03/2011 |
ביקורת מאת אורי קליין, הארץ, 14/01/2011 |
ביקורת מאת מאיר שניצר, רייטינג, 16/01/2011 |
ביקורת מאת שמוליק דובדבני, ווינט, 25/01/2011 |
ביקורת מאת יאיר רוה, סינמסקופ, 16/01/2011 |
ביקורת מאת יונתן דורון, אידיבי, 13/01/2011 |
| |