| תקציר |
|
רבים נזכרים בגעגוע בטקס קבלת השבת בימים בהם הטלוויזיה החד-ערוצית שידרה את הסרט הערבי של יום שישי. מעולם לא שאלנו את עצמנו איך הגיעו הסרטים לערוץ הרשמי כשהגבולות סגורים ולמה שודרו בו סרטים של "... להמשך רבים נזכרים בגעגוע בטקס קבלת השבת בימים בהם הטלוויזיה החד-ערוצית שידרה את הסרט הערבי של יום שישי. מעולם לא שאלנו את עצמנו איך הגיעו הסרטים לערוץ הרשמי כשהגבולות סגורים ולמה שודרו בו סרטים של "האויב". הסרט הערבי-מצרי איפשר לחלקנו לחזור לרגע למולדת הראשונה ולאחרים להציץ מחלון "הווילה בג'ונגל" אל השכנים שמעבר לגבול. אלא שרובנו לא רצינו לראות את האנשים שתרבותם, תקוותיהם וכאבם נשקפו אלינו. "סרט ערבית" מחזיר אותנו לכוכבים, למוזיקה, לעלילות המפותלות, ולרגע הקצר שבו חלקנו את אותם גיבורי תרבות עם כל עמי המזרח התיכון. העושר והעוצמה של הקולנוע המצרי מתגלים, ועולות שאלות מטרידות.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Arab Movie | |
| בימוי |
|
איל שגיא ביזאוי, שרה צפרוני | |
| תסריט |
|
איל שגיא ביזאוי, שרה צפרוני | |
| תחקיר |
|
שרה צפרוני, איל שגיא ביזאוי | |
| הפקה |
|
אסנת טרבלסי, פרנק אשכנזי | |
| ע.הפקה |
|
ארז מילר, גל נוי, קרין סיוון | |
| חברת הפקה |
|
טרבלסי הפקות | |
| גופים תומכים |
|
קרן רבינוביץ' - פרויקט קולנוע, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן ריץ' | |
| הפקה בפועל |
|
גלית כחלון | |
| ניהול הפקה |
|
מריאל אוסטרובר, דניאל שרוןן, טליה סלומון | |
| צילום |
|
אביגיל שפרבר, דוד זריף, רונן מאיו | |
| עריכה |
|
איל גולדברג | |
| ע.עריכה |
|
אורי דובנוב אורן | |
| עריכת און ליין |
|
עמרי פלד | |
| תפקידים נוספים - עריכה |
|
| |
| עיצוב פסקול |
|
איציק כהן (פסקול), יובל בראון | |
| אולפני עריכת סאונד |
|
ג'אנגל סאונד | |
| מיקס |
|
איציק כהן (פסקול), יובל בראון | |
| הקלטת קול |
|
שרון לוזון, אוקי האריס, רונן גבע, רם ברוסרד | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
גיתית רפאל | |
| תפקידים נוספים - עיצוב אומנותי |
|
| |
| ציוד |
|
פיטוסי, AG | |
| תפקידים נוספים - קרדיטים מיוחדים |
|
| |
| גופי שידור/חברות שותפות |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
פסטיבל דוקאביב 2015 (תחרות תרבות ואמנות) |
| |
| אתר הסרט |
|
| |
| מאמרים וביקורות |
|
| |