| תקציר |
|
בשכונה נידחת גר לו ויקטור עם אמו ומנהל מתוך ביתם תחנת כבלים פירטית. כל תושבי השכונה מכירים אותו: ויקטור מסתובב ביניהם, בודה מדמיונו סיפורים על הרפתקאות מיניות סוערות שהיו לו – סיפורי אהבה עצו... להמשך בשכונה נידחת גר לו ויקטור עם אמו ומנהל מתוך ביתם תחנת כבלים פירטית. כל תושבי השכונה מכירים אותו: ויקטור מסתובב ביניהם, בודה מדמיונו סיפורים על הרפתקאות מיניות סוערות שהיו לו – סיפורי אהבה עצובים עם נשים מיבבות – מעין שוטה־כפר מלאנכולי שלא תמיד מבחין בין מציאות לדמיון וזוכה מכולם ליחס של חיבה וסלחנות. הכל משתנה כאשר הוא רואה בלונדינית מקסימה וזרה מסתובבת בשכונה – מיכאלה, שחקנית מת"א שעברה לגור כאן כדי להדריך דרמה במתנ"ס. מהרגע הראשון שהוא רואה אותה יודע ויקטור כי היא האשה של חייו. גם אם מיכאלה דוחה אותו מעליה, הוא ממשיך לחזר בסיגנונו החינני והיחודי. מיכאלה מצידה כבר מזמינה משטרה כדי לסלק את הרומנטיקן המגוחך שנטפל אליה. אבל השכונה כולה נסחפת אל סיפור האהבה האבסורדי, שמצית מחדש כמה לבבות כבויים. מונולוגים כואבים מועברים אל מיכאלה דרך הטלויזיה בכבלים מפיו של חולה אהבה שלאט לאט מאבד את שפיותו. הסרט עוסק ברגע שבו מפסיק החיזור ומתחילה ההטרדה, ברגע שבו הופך החיזור מאמצעי למטרה. הפרספקטיבה שדרכה מוצגים הארועים היא דוקא זו של הרומנטיקן הבלתי נלאה – נקודת המבט שלו שלא מצליחה לתפוס את הפער העצום בינו ובין אהובתו.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Lovesick in Nana Street | |
| משחק |
|
משה איבגי, ויקטור
|
חנה אזולאי הספרי, לבנה
|
אביגיל אריאלי, מיכאלה
|
טוביה גלבר, פסח
|
שמיל בן ארי, חרפוף
|
אורי גבריאל, אליהו
|
יוסי סקוראל, בבר
|
ראובן דיין, דוד הירקן
|
אברהם סלקטר, הרב שמואל
|
דוד דנינו
|
אלברט אילוז, שוטר
|
נסים זוהר, מנהל בית החולים
|
קלודין בן-נעים, אמא
|
דלית כרמל, שוטרת
|
מנשה נוי, גדי
|
דן וולמן, נתן הבמאי
|
איבון הנטר, מתפשטת במקלחת
|
רבח נזי, אח סלים
|
בוריס סבידנסקי, אקורדיוניסט
|
ולרי קוליק, אקורדיוניסט
|
יגאל עדיקא, ברטו
|
פנינה טורנה, אוולין
|
סיגל שמעוני, מוכרת בוידאו
|
נגה רוט-גור, מוכרת בוידאו
|
חיים בנאי, לקוח בוידאו
|
אבנר דן, מוכר פרחים
|
בבי נאמן, מוריס
|
סיגל שמעוני, אישה מאשימה
|
נורית בנאי, אישה ערמומית
|
אורלי קטן, אישה טרגית
|
מוטי בן ישי, חולה מאיר
|
חן בלום, אביבית
|
אשי אטלס, אורן
|
שירה פרבר, נאנחת
|
יורם מאודה, נהג מונית
|
הכלבה מגי, כלבה
|
| |
| בימוי |
|
שבי גביזון | |
| ע.בימוי |
|
אביחי הניג, טלי שפירא | |
| תסריט |
|
שבי גביזון | |
| ניהול תסריט |
|
נעמי אפל | |
| הפקה |
|
ענת אסולין, שבי גביזון | |
| ע.הפקה |
|
גונן גלזר, עמית שורק, תמיר ללוז | |
| גופים תומכים |
|
הקרן לעידוד קולנוע ישראלי איכותי, רשות השידור, הקרן לעידוד הסרט הישראלי - מיסודה של התאחדות ענף הקולנוע בישראל | |
| הפקה בפועל |
|
אבי גלנטי | |
| ניהול הפקה |
|
עינת ביקל | |
| ניהול מחנה |
|
גדי ארנון | |
| תפקידים נוספים - הפקה |
|
| |
| צילום |
|
יואב קוש | |
| ע.צילום |
|
ירון שרף, דניאל בבצ'יק, אלון רוזנבלום | |
| סטילס |
|
יוני המנחם | |
| עריכה |
|
טלי הלטר שנקר | |
| ע.עריכה |
|
דניאלה ליבנה, ז'ואל אלכסיס | |
| תפקידים נוספים - עריכה |
|
| |
| מוזיקה |
|
אהוד בנאי | |
| מוזיקה - תפקידים נוספים |
|
אהוד בנאי, מילים, לחן ושירה השיר "טיפ טיפה"
|
רונית שפיי, אקורדיון, קלידים ושירה - השיר "טיפ טיפה"
|
נסים דקואר, נגן עוד וכינור
|
ג'ורג' סמעאן, נגן עוד
|
סאלם דרוויש, נגן כלי הקשה
|
עודד שכטר, נגן גיטרה בס
|
רועי שקד, נגן תופים
|
מני בז'רנו, טכנאי הקלטה ומיקס ראשי
|
איתמר גפני, טכנאי הקלטה
|
ארז עיני שביט, טכנאי הקלטה
|
פיני כהן, ע.טכנאי הקלטה
|
עומר בעשא, ע.טכנאי הקלטה
|
אולפני DB, אולפן הקלטה
|
| |
| עריכת סאונד |
|
ציון אברהמיאן | |
| מיקס |
|
דוד אוז'כוב | |
| תפקידים נוספים -עיצוב פסקול |
|
| |
| תאורה |
|
אברהם לייבמן | ע.תאורה: חיים פלכטר, אבי דסברג, מרקי קנדי | |
| גריפ |
|
שמואל לוי (גריפ) | הקלטת קול: דוד ליס | |
| בום |
|
איגור סגל | |
| עיצוב אומנותי |
|
עמנואל עמרמי | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
הילה בר, ניר אמיר, שגיא בשארי, מני מלכאו | |
| פרופס/אביזרים |
|
אריה וייס | |
| תפקידים נוספים - עיצוב אומנותי |
|
| |
| ע.פרופס/אביזרים |
|
ערן וולף | |
| עיצוב תלבושות |
|
ענבר ברוש | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
אורית דוד דנון | |
| איפור |
|
אתי בן נון | |
| ע. איפור |
|
סוזן סינה | |
| תפקידים נוספים - איפור |
|
| |
| מעבדות |
|
האולפנים המאוחדים | |
| תפקידים נוספים - מעבדות |
|
| |
| עיצוב צבע/גריידינג |
|
שחר קצאל | |
| ציוד |
|
FTS | |
| תפקידים נוספים - מאחורי הקלעים |
|
| |
| תפקידים נוספים - השלמות |
|
| |
| תפקידים נוספים - קרדיטים מיוחדים |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים חו"ל |
|
פסטיבל סאו פאולו 1995, ברזיל (ציון לשבח) |
פסטיבל מנהיים-היידלברג 1995, גרמניה (פרס הקהל לסרט, ציון לשבח למשה איבגי) |
| |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
פרסי אופיר 1995 (זוכה 8 פרסים: סרט, במאי - שבי גביזון, תסריט - שבי גביזון, שחקן ראשי - משה איבגי, שחקנית - חנה אזולאי הספרי, עריכה - טלי הלטר שנקר, מוזיקה - אהוד בנאי, סאונד - דוד ליס, ציון אברהמיאן, דוד אוז'כוב) |
פסטיבל הקולנוע ירושלים 1995 (זוכה פרס וולג'ין לסרט הטוב ביותר) |
| |
| מספר צופים בישראל |
|
200,000 | |
| קישורים |
|
ויקיפדיה IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
ראיון עם שבי גביזון מאת אורי קליין - חלק ראשון, מוסף הארץ, 27/10/1995 - (c) כל הזכויות שמורות הוצאת עיתון הארץ בע"מ |
ראיון עם שבי גביזון מאת אורי קליין - חלק שני, מוסף הארץ, 27/10/1995 - (c) כל הזכויות שמורות הוצאת עיתון הארץ בע"מ |
ביקורת מאת יאיר רוה, זמן תל אביב, 3/11/1995 |
ביקורת מאת שמוליק דובדבני, העיר, 3/11/1995 - (c) כל הזכויות שמורות הוצאת עיתון הארץ בע"מ |
ביקורת מאת עלי מוהר, העיר, 3/11/1995 - (c) כל הזכויות שמורות הוצאת עיתון הארץ בע"מ |
מאמר מאת רוני פרצ'יק, סינמטק, ספטמבר 1995 |
| |